تاریخ انتشار: پنجشنبه 1400/12/12 - 13:18
کد خبر: 425949

اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا؛

همایش بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور/ حضور بیش از ۳۰۰ نفر دانشجو و استاد ایرانی از سراسر جهان

همایش بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور/ حضور بیش از ۳۰۰ نفر دانشجو و استاد ایرانی از سراسر جهان

نکته بعدی اینکه اگر در ایران اسلامی به امنیت پایدار بیاندیشیم، این وضعیت اوکراین هم باعث شده اذهان بیشتر متوجه امنیت پایدار کشور شود. امنیت پایدار کشور به دلایل مختلف از جمله انسجام ملی، مردمی بودن نظام سیاسی و کاهش فاصله بین ملت و دولت، یکی اقتدار نظامی و امنیتی، یکی تقویت بنیه اقتصادی، بسیاری از این مولفه های امنیت پایدار گره خورده با علم و رشد علمی. رشد علمی بومی میتواند اقتدار آفرین باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی در بیش از 25 کشور سراسر جهان و بیش از 111 مقاله علمی به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار گردید.

دبیر و مسئول تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و دبیر اجرایی همایش و عضو شورای سیاست گذاری همایش و عضو کمیته علمی همایش محمد حسین عطایی دولت آبادی در همایش گفت: این همایش با هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل و ارتقا صلاحیت های علمی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و سایر دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در دو روز شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند (26 و 27 فوریه 2022) با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی از بیش از 26 کشور جهان منجمله ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، انگلستان، فرانسه، گرجستان، آلمان، مجارستان، ایران، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مالزی، هلند، نروژ، روسیه، اسکاتلند، سنگاپور، سوئیس، اوکراین و آمریکا به شکل مجازی برگزار گردید. نسبت به دلایل موفقیت همایش اعلام کردند که کار جهادی و زحمات شبانه روزی چند ماهه شورای سیاست گذاری همایش و شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، کار تشکیلاتی و جذب حداکثری افراد، تضارب آرا و پوشش سلایق مختلف در همایش، استفاده از معیار ها و استاندارد های علمی بین المللی و همچنین پل ارتباطی و همکاری قوی بین اعضای جدید و سابق اتحادیه جزو دلایل اصلی موفقیت این همایش به شمار میروند. از شورای مرکزی اتحادیه و شورای سیاست گذاری همایش عبدالحسین قره شیخ بیات، مهدی بعیدی نژاد، محمود قراویری، مصطفی تاجدینی، حسین قنبری، سید یزدان مدنی و محمد حسین فیض حداد جهت زحمات خالصانه و شبانه روزی چند ماه اخیر برای همایش تشکر مینمایم. برندگان جوایز همایش توسط ارزیابی داوران پنل ها مشخص شده اند و علاوه بر گواهی معتبر از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا از تمامی همکاران پروژه گواهی دریافت خواهند کرد و جوایز نقدی نیز تقدیم شان خواهیم کرد.

حسین قنبری نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و رئیس همایش و رئیس دانشکده فناوری نوین علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، گفت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بزرگترین تشکل دانشجویی ایرانی علمی خارج از کشور هست و ظرفیت خیلی بالایی دارد با تاریخ غنی و افراد خیلی سرشناسی که در اتحادیه بودند و هدف اصلی همایش هدف منحصر بفردی است و به این وسعت رشته و وسعت جمعیتی که از رشته های مختلف داریم شاید همایش کم نظیر باشد. در درجه اول اینکه ایرانیان را در دانشگاه های مختلف دنیا بشناسیم. و اینکه در چه حوزه هایی فعالیت میکنند دانشجویان عزیز و اساتید گرامی. و ایجاد شبکه علمی ایرانیان خارج از کشور و ارتباط با دانشگاه های داخل کشور و هدف اتحادیه در درجه اول این بود که زمینه های معرفی اساتید به ویژه دانشجویان جوانی که امید آینده کشور هستند که افتخاراتی که دارند سودش به کشور ایران برگردد. از آنجا که دنیا به سمت همگرایی علوم و فناوری ها و به نوعی رشته های interdisciplinary و multidisciplinary میرود از این نظر مهم بود که فضای multidisciplinary را ما در همایش بوجود بیاوریم و ارتباط بین رشته ای را بین اساتید گشترش دهیم.

دکتر محمد حسین فیض حداد دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، گفت از چکیده های ارسالی این همایش، بیش از 111 مقاله مورد تایید قرار گرفت و بیش از 60 ارائه شفاهی و 40 ارائه پوستر و 15 سخنران کلیدی در همایش صورت گرفت. این همایش در 4 حوزه علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و علوم پایه و دارای 10 پنل و جلسه برگزار گردید. همچنین همایش دارای شورای سیاست گذاری، کمیته اجرای، کمیته اجرای و هیات مدیره بود که توسط محمد حسین عطایی دولت آبادی، حسین قنبری و حقیر مدیریت میشد. همایش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار گردید و همکاران پروژه عبادت اند از دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیر کبیر، مرکز پژوهشی کاربرد پرتوها  دانشگاه علم و صنعت، دانشکده علوم پایه و دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره)، دانشکده علوم اجتماعی و دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، دانشگاه اسلامی رضوی و پژوهشگاه بین المللی عروه الوثقی.

سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت بیش از 290 استارت آپ توسط دانش آموختگان خارج که به ایران بازگشتند راه اندازی شده و به عنوان مثال افرادی که در بیوتکنولوژی متخصص هستند حتما با حقوق های بالا جذب میشوند. دست آور اولیه این برنامه تبادل دانش، تبادل علم و شناخت متقابل بین شرکت ها و متخصصین خارجی اتفاق بیافتد. بسیاری از این متخصصین در شرکت هایی مانند گوگل و مایکراسافت و شرکت های دیگر کار کردند. 480 نفرعضو هیات علمی شدند و در دانشگاه شریف بنیاد نخبگان نزدیک به 100 نفر هیات علمی جدید به دانشگاه صنعتی شریف داده در این 3 یا 4 سال اخیر و 70 در صد شان متخصصین خارج از کشور بودند و در دانشگاه مشغول به کار شدند. 567 نفر از 20 دانشگاه برتر دنیا برای برگشت به داخل حمایت کردیم و در داخل مشغول هستند. ما آمادگی داریم برای هر نوع همکاری که عزیزان ما در خارج از کشور بدهیم و پلتفرم هایی هم برای این همکاری راه انداختیم و میشود از طریق آن پلتفرم ها با مراکز داخل کشور آشنا شوید. با مراکز که با تخصص های شما همراهی دارند چه شرکت های دانش بنیان چه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی. آمادگی میزبانی شما را داریم و خیلی از خدمات مان برای دانشجوان 200 دانشگاه برتر دنیاست و خدمات سربازی برای 400 دانشگاه برتر دنیاست ولی برخی خدمات برای دانشگاه های دیگر نیز میتوانیم بدهیم.

عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، گفت این همایش و ایجاد ارتباط علمی بین داخل و خارج خصوصاً کشورهایی که در اروپا دوستان مشغول به تحصیل هستند بسیار مهم است. پروژه های علمی که دانشجویان و اساتید ایرانی دارند در اروپا باید به گونه ای شود که علاوه بر اینکه عزیزان ما توانمندی شان اضافه میشود و دنبال تخصص خودشان هستند از این فرصت استفاده بکنند و با مراکزی که در داخل کشور هست مراکز علمی، صنعتی، دانشگاهی خصوصاً شرکت های دانش بنیان اینها بتوانند ارتباط گسترده ای ایجاد کنند و هم به مهارت شان اضافه میشود وهم برای آینده شان در ارتباط با کشور میتوانند مفید باشند.

حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش گفت توسعه ارتباطات بین المللی و استفاده از ظرفیت دانشمندان و محققان خارج از کشور از اولویت های دانسگاه هست. باید همه محققین و دانشحویان ایرانی بدانند که با توجه به حدیث شریف «اطلبو العلم و لو بالصین»  تحصیل علم در خارج از کشور یک ارزش است و البته در کنار علم آموزی توجه به ارزش های اخلاقی و داشتن تقوی باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه بازگشت دانش آموختگان به کشور برای مشارکت در پیشرفت علمی و آبادانی میهن اسلامی اولویت دارد و دانشگاه های کشور باید برای استفاده از توانمنمدی های ایشان مهیا شوند. همچنین از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا جهت برگزاری این همایش تشکر کرد.

عبدالحسین قره شیخ بیات مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته اجرایی همایش، عضو کمیته علمی همایش و عضو شورای سیاست گذاری همایش در یکی از پنل های مهندسی همایش نسبت به مطالعه فنی و اقتصادی و ارائه نتایج آزمون سیستم خنک کننده مدیا در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد مقاله و ارائه دادند.

مهدی بعیدی نژاد مسئول ارتباطات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته علمی و اجرای و شورای سیاست گذاری همایش در یکی از پنل های علوم انسانی و هنر همایش نسبت به موضوع دیدگاه و نگاهی نو به چالش ها و مشکلات سیاسی و اجتماعی ناشی از امت اسلامی شیعه در دوران حکومت و حکومت ائمه دوازدهم مقاله و ارائه دادند.

محمود قراویری مسئول علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته علمی، اجرایی و سیاستگذاری همایش نیز در یکی از پنل های علوم پایه همایش نسبت به بررسی اثر پروتئازهای با منشاء مختلف بر روی نخود و بررسی تنوع ژنتیکی شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) ایران توسط نشانگرهای DNA مولکولی (RAPD) مقاله و ارائه دادند.

عطایی دولت آبادی در یکی از پنل های مهندسی همایش نسبت به استراتژی اقتصاد دورانی در حوزه مهندسی و تولید مقاله و ارائه دادند و اعلام کردند که طبق مصوبات اتحاد ملل و پارلمان اروپا بسیاری از کشور ها از این سیستم خواهند کرد و برای کشوری مثل ایران که اکنون با مشکلات تحریم مواجهه است میتواند راه حل بسیاری از مشکلاتی باشد و نیاز است سیاست گذاری حداقل 10 تا 20 ساله ای روی این زمینه اندیشیده شود و زیر ساخت های لازم برای اجرای همچین سیستمی فراهم کرد و سپس از طریق طرح همکاری و آیین نامه مشارکت و همکاری در طرح و مشوق هایی شرکت ها را به همکاری در این طرح تشویق کرد و به سمت ساختار های مستقل حرکت کنیم.

برخی از ارائه های سخنرانان کلیدی دیگر این همایش عبارت بودند از سیاست گذاری جهانی بهداشت به عنوان عامل تعیین کننده ادغام علم توسط پروفسور امیرحسین تکیان، مواد فوق در حال ظهور گرافن برای کاربردهای پزشکی و صنعتی توسط پروفسور الکساندر سیفعلیان، الکترواسپری، یک جایگزین جالب در اهداف انتقال ژن توسط پروفسور امیر امانی، حوزه های مهندسی توسط پروفسور عبدالحسین فریدون، بررسی علوم انسانی با علوم طبیعی توسط آیت الله دکتر محمد حسین مختاری، عفونت همزمان انگل ها و عفونت قارچی و کووید توسط پروفسور شریف مراغی، انقلاب هوش مصنوعی و چرا؟ چگونه دانش آموزان می توانند از آن برای تحقیقات خود استفاده کنند توسط پروفسور هادی لاریجانی، واکسن های کرونا توسط پروفسور محمد وجگانی،  جاده سبز به ساختمان های هوشمند NetZero تا سال 2050 توسط پروفسور حمیدرضا دارابخانی و رابطه سبک های حل مسئله با سلامت عمومی دانش آموزان شهر تهران توسط دکتر امینه احمدی و اطلاعات دیگر همایش در سایت hamayesh.uisae.org موجود میباشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ اولین همایش علمی بین المللی دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی در بیش از 25 کشور سراسر جهان و بیش از 111 مقاله علمی به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار گردید.  دبیر و مسئول تشکیلات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و دبیر اجرایی همایش و عضو شورای سیاست گذاری همایش و عضو کمیته علمی همایش محمد حسین عطایی دولت آبادی در همایش گفت: این همایش با هدف استفاده از ظرفیت و پتانسیل و ارتقا صلاحیت های علمی اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و سایر دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور در دو روز شنبه و یکشنبه 7 و 8 اسفند (26 و 27 فوریه 2022) با حضور بیش از 300 نفر از دانشجویان و اساتید ایرانی از بیش از 26 کشور جهان منجمله ارمنستان، اتریش، آذربایجان، بلاروس، بلغارستان، کانادا، کرواسی، قبرس، انگلستان، فرانسه، گرجستان، آلمان، مجارستان، ایران، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، مالزی، هلند، نروژ، روسیه، اسکاتلند، سنگاپور، سوئیس، اوکراین و آمریکا به شکل مجازی برگزار گردید. نسبت به دلایل موفقیت همایش اعلام کردند که کار جهادی و زحمات شبانه روزی چند ماهه شورای سیاست گذاری همایش و شورای مرکزی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، کار تشکیلاتی و جذب حداکثری افراد، تضارب آرا و پوشش سلایق مختلف در همایش، استفاده از معیار ها و استاندارد های علمی بین المللی و همچنین پل ارتباطی و همکاری قوی بین اعضای جدید و سابق اتحادیه جزو دلایل اصلی موفقیت این همایش به شمار میروند. از شورای مرکزی اتحادیه و شورای سیاست گذاری همایش عبدالحسین قره شیخ بیات، مهدی بعیدی نژاد، محمود قراویری، مصطفی تاجدینی، حسین قنبری، سید یزدان مدنی و محمد حسین فیض حداد جهت زحمات خالصانه و شبانه روزی چند ماه اخیر برای همایش تشکر مینمایم. برندگان جوایز همایش توسط ارزیابی داوران پنل ها مشخص شده اند و علاوه بر گواهی معتبر از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا از تمامی همکاران پروژه گواهی دریافت خواهند کرد و جوایز نقدی نیز تقدیم شان خواهیم کرد.  حسین قنبری نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و رئیس همایش و رئیس دانشکده فناوری نوین علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، گفت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا بزرگترین تشکل دانشجویی ایرانی علمی خارج از کشور هست و ظرفیت خیلی بالایی دارد با تاریخ غنی و افراد خیلی سرشناسی که در اتحادیه بودند و هدف اصلی همایش هدف منحصر بفردی است و به این وسعت رشته و وسعت جمعیتی که از رشته های مختلف داریم شاید همایش کم نظیر باشد. در درجه اول اینکه ایرانیان را در دانشگاه های مختلف دنیا بشناسیم. و اینکه در چه حوزه هایی فعالیت میکنند دانشجویان عزیز و اساتید گرامی. و ایجاد شبکه علمی ایرانیان خارج از کشور و ارتباط با دانشگاه های داخل کشور و هدف اتحادیه در درجه اول این بود که زمینه های معرفی اساتید به ویژه دانشجویان جوانی که امید آینده کشور هستند که افتخاراتی که دارند سودش به کشور ایران برگردد. از آنجا که دنیا به سمت همگرایی علوم و فناوری ها و به نوعی رشته های interdisciplinary و multidisciplinary میرود از این نظر مهم بود که فضای multidisciplinary را ما در همایش بوجود بیاوریم و ارتباط بین رشته ای را بین اساتید گشترش دهیم.  دکتر محمد حسین فیض حداد دبیر علمی همایش و عضو هیات علمی دانشگاه جندی شاپور اهواز و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، گفت از چکیده های ارسالی این همایش، بیش از 111 مقاله مورد تایید قرار گرفت و بیش از 60 ارائه شفاهی و 40 ارائه پوستر و 15 سخنران کلیدی در همایش صورت گرفت. این همایش در 4 حوزه علوم پزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و علوم پایه و دارای 10 پنل و جلسه برگزار گردید. همچنین همایش دارای شورای سیاست گذاری، کمیته اجرای، کمیته اجرای و هیات مدیره بود که توسط محمد حسین عطایی دولت آبادی، حسین قنبری و حقیر مدیریت میشد. همایش به همت اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا برگزار گردید و همکاران پروژه عبادت اند از دانشکده فناوری های نوین دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر، دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه امیر کبیر، مرکز پژوهشی کاربرد پرتوها  دانشگاه علم و صنعت، دانشکده علوم پایه و دانشگاه بین الملل امام خمینی (ره)، دانشکده علوم اجتماعی و دانشگاه علامه طباطبایی، دانشگاه امام صادق (ع)، دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع)، دانشگاه اسلامی رضوی و پژوهشگاه بین المللی عروه الوثقی.  سورنا ستاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت بیش از 290 استارت آپ توسط دانش آموختگان خارج که به ایران بازگشتند راه اندازی شده و به عنوان مثال افرادی که در بیوتکنولوژی متخصص هستند حتما با حقوق های بالا جذب میشوند. دست آور اولیه این برنامه تبادل دانش، تبادل علم و شناخت متقابل بین شرکت ها و متخصصین خارجی اتفاق بیافتد. بسیاری از این متخصصین در شرکت هایی مانند گوگل و مایکراسافت و شرکت های دیگر کار کردند. 480 نفرعضو هیات علمی شدند و در دانشگاه شریف بنیاد نخبگان نزدیک به 100 نفر هیات علمی جدید به دانشگاه صنعتی شریف داده در این 3 یا 4 سال اخیر و 70 در صد شان متخصصین خارج از کشور بودند و در دانشگاه مشغول به کار شدند. 567 نفر از 20 دانشگاه برتر دنیا برای برگشت به داخل حمایت کردیم و در داخل مشغول هستند. ما آمادگی داریم برای هر نوع همکاری که عزیزان ما در خارج از کشور بدهیم و پلتفرم هایی هم برای این همکاری راه انداختیم و میشود از طریق آن پلتفرم ها با مراکز داخل کشور آشنا شوید. با مراکز که با تخصص های شما همراهی دارند چه شرکت های دانش بنیان چه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی. آمادگی میزبانی شما را داریم و خیلی از خدمات مان برای دانشجوان 200 دانشگاه برتر دنیاست و خدمات سربازی برای 400 دانشگاه برتر دنیاست ولی برخی خدمات برای دانشگاه های دیگر نیز میتوانیم بدهیم.  عبدالحسین روح الامینی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان در اروپا، گفت این همایش و ایجاد ارتباط علمی بین داخل و خارج خصوصاً کشورهایی که در اروپا دوستان مشغول به تحصیل هستند بسیار مهم است. پروژه های علمی که دانشجویان و اساتید ایرانی دارند در اروپا باید به گونه ای شود که علاوه بر اینکه عزیزان ما توانمندی شان اضافه میشود و دنبال تخصص خودشان هستند از این فرصت استفاده بکنند و با مراکزی که در داخل کشور هست مراکز علمی، صنعتی، دانشگاهی خصوصاً شرکت های دانش بنیان اینها بتوانند ارتباط گسترده ای ایجاد کنند و هم به مهارت شان اضافه میشود وهم برای آینده شان در ارتباط با کشور میتوانند مفید باشند.  حسین قناعتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در همایش گفت توسعه ارتباطات بین المللی و استفاده از ظرفیت دانشمندان و محققان خارج از کشور از اولویت های دانسگاه هست. باید همه محققین و دانشحویان ایرانی بدانند که با توجه به حدیث شریف «اطلبو العلم و لو بالصین»  تحصیل علم در خارج از کشور یک ارزش است و البته در کنار علم آموزی توجه به ارزش های اخلاقی و داشتن تقوی باید مورد توجه قرار گیرد. امروزه بازگشت دانش آموختگان به کشور برای مشارکت در پیشرفت علمی و آبادانی میهن اسلامی اولویت دارد و دانشگاه های کشور باید برای استفاده از توانمنمدی های ایشان مهیا شوند. همچنین از اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا جهت برگزاری این همایش تشکر کرد.  عبدالحسین قره شیخ بیات مسئول فرهنگی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته اجرایی همایش، عضو کمیته علمی همایش و عضو شورای سیاست گذاری همایش در یکی از پنل های مهندسی همایش نسبت به مطالعه فنی و اقتصادی و ارائه نتایج آزمون سیستم خنک کننده مدیا در نیروگاه سیکل ترکیبی یزد مقاله و ارائه دادند.  مهدی بعیدی نژاد مسئول ارتباطات اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته علمی و اجرای و شورای سیاست گذاری همایش در یکی از پنل های علوم انسانی و هنر همایش نسبت به موضوع دیدگاه و نگاهی نو به چالش ها و مشکلات سیاسی و اجتماعی ناشی از امت اسلامی شیعه در دوران حکومت و حکومت ائمه دوازدهم مقاله و ارائه دادند.  محمود قراویری مسئول علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا و عضو کمیته علمی، اجرایی و سیاستگذاری همایش نیز در یکی از پنل های علوم پایه همایش نسبت به بررسی اثر پروتئازهای با منشاء مختلف بر روی نخود و بررسی تنوع ژنتیکی شیرین بیان (Glycyrrhiza glabra) ایران توسط نشانگرهای DNA مولکولی (RAPD) مقاله و ارائه دادند.  عطایی دولت آبادی در یکی از پنل های مهندسی همایش نسبت به استراتژی اقتصاد دورانی در حوزه مهندسی و تولید مقاله و ارائه دادند و اعلام کردند که طبق مصوبات اتحاد ملل و پارلمان اروپا بسیاری از کشور ها از این سیستم خواهند کرد و برای کشوری مثل ایران که اکنون با مشکلات تحریم مواجهه است میتواند راه حل بسیاری از مشکلاتی باشد و نیاز است سیاست گذاری حداقل 10 تا 20 ساله ای روی این زمینه اندیشیده شود و زیر ساخت های لازم برای اجرای همچین سیستمی فراهم کرد و سپس از طریق طرح همکاری و آیین نامه مشارکت و همکاری در طرح و مشوق هایی شرکت ها را به همکاری در این طرح تشویق کرد و به سمت ساختار های مستقل حرکت کنیم.  برخی از ارائه های سخنرانان کلیدی دیگر این همایش عبارت بودند از سیاست گذاری جهانی بهداشت به عنوان عامل تعیین کننده ادغام علم توسط پروفسور امیرحسین تکیان، مواد فوق در حال ظهور گرافن برای کاربردهای پزشکی و صنعتی توسط پروفسور الکساندر سیفعلیان، الکترواسپری، یک جایگزین جالب در اهداف انتقال ژن توسط پروفسور امیر امانی، حوزه های مهندسی توسط پروفسور عبدالحسین فریدون، بررسی علوم انسانی با علوم طبیعی توسط آیت الله دکتر محمد حسین مختاری، عفونت همزمان انگل ها و عفونت قارچی و کووید توسط پروفسور شریف مراغی، انقلاب هوش مصنوعی و چرا؟ چگونه دانش آموزان می توانند از آن برای تحقیقات خود استفاده کنند توسط پروفسور هادی لاریجانی، واکسن های کرونا توسط پروفسور محمد وجگانی،  جاده سبز به ساختمان های هوشمند NetZero تا سال 2050 توسط پروفسور حمیدرضا دارابخانی و رابطه سبک های حل مسئله با سلامت عمومی دانش آموزان شهر تهران توسط دکتر امینه احمدی و اطلاعات دیگر همایش در سایت hamayesh.uisae.org موجود میباشد. نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در همایش  واعظی: حقاً جا دارد بنده تشکر کنم از تک تک عزیزانی که زحمت کشیده اند. به واقع خدا را باید سپاس بگذاریم. بنده خیلی ممنون الطاف حضرت حق هستم. دوستانی که در انجمن های مختلف هستند میدانند که بنده از همان ماه های اولی که تصدی کردم یکی از حرف هایی که دائماً میزدم چه به دوستان شورای مرکزی اتحادیه و چه به دبیران تابعه اتحادیه و اگر با انجمن خاصی جلسه داشتم این جمله همش تکرار میکردم که سبد فعالیت هایتان را باید متنوع کنید. انجمن باید متنوع کار کند فعالیت فرهنگی داشته باشد فعالیت ورزشی داشته باشد فعالیت علمی داشته باشد. در سفری که چند ماه پیش آمدم انگلیس و آنجا توفیقی بود که بعضی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه را دیدم من جمله چندین جلسه با جناب آقای عطایی داشتیم. هم آنجا صحبت کردند که یک کنفرانس علمی پایه گذاری شود. منتها حقاً نه من نه آقای عطایی به هیچ وجه تصور نمی کردیم به این شکل به این خوبی و آبرومندی کار در بیاید. و این نیست مگر لطف خداوند متعال و اخلاصی که عزیزان دست اندرکار داشتند. در شورای مرکزی اتحادیه بنده شاهد هستم که واقعاً دوستان خود جناب آقای عطایی، آقای بیات، آقای بعیدی نژاد، آقای قراویری، آقای تاجدینی، دوستانی که مسئولیت های مختلف شورای مرکزی اتحادیه را دارند چقدر زحمت کشیدند. خوب میدانید که این دوستان مشغول درس و بحث و کارهایشان هستند و به شکل داوطلبانه و بسیجی وار و جهادی کار کردند.  تشکر خاص میکنم از اساتیدی که داور پنل ها بودند و در پنل ها شرکت کردند به ویژه از جناب دکتر قنبری، جناب دکتر یزدان مدنی، دکتر حداد، تشکر خاص میکنم که اگر این همایش یک اتقان علمی و فرمت خوبی داشت حاصل تجارب این عزیزان بود که به دوستان جوان مان منتقل شد. میخواهم عرض بکنم که این همایش یک ترکیب زیبایی شد از دوستان جوان فعال در انجمن و دوستان قدیمی تر که من اتفاقاً پنجشنبه که با آقای عطایی و آقای بیات صحبت میکردم گفتم که همیشه میگفتم که خیلی خوب است که از تجارب دوستان قدیمی انجمن استفاده کنیم شاید بهترین مجرای استفاده از تجارب دوستان گذشته انجمن همین مسئله همایش علمی باشد. خیلی نگران بودیم چون اولین بروز و ظهور این کنفرانس علمی هست خوب بشود. آقای عطایی و بیات یادشان هست که در جلسه میگفتیم که به قول احاطه رشته ارتباطات میگن the first glance is the last glance این خیلی مهم است که آن جلوه اول چه جور جلوه ای باشد. اگر جلوه بدی باشد کار خراب میشود و اگر جلوه خوبی باشد بر عکس. چون ممکنه پیست خراب شود و دیگر نشود اسکی کرد. ولی به لطف پروردگار و همت دوستان جوان ما و اخلاص و بزرگواری که اساتید محترم و در واقع فرزند پروری کردند و این دوستان جوان مان را زیر بال تجربه خودشان و زیر بار علمیت خودشان گرفتند کمک کردند و صادقانه کار کردند و این همایش و کنفرانس آبرومند این نتیجه این همکاری زیبا میان نسل جوان و نسل میان سال علمی ما بود و امیدوارم که این همایش نقطه آغاز باشد یعنی ما هر ساله ان شاء الله و الرحمان این کنفرانس علمی را داشته باشیم و با اتقان و وسعت بیشتر و این بسیار مایه خوشبختی است که فراتر از اروپا فراتر از بچه ها خود انجمن این مشارکت گسترده بود و این بسیار جای تقدیر دارد. دکتر قنبری و دکتر حداد و دوستان با سابقه تر تصدیق میکنند که این حجم مشارکت در این زمان کوتاه یعنی وقتی اعلام شد فاصله با روزی که برگزار شد زمان طولانی نبود به این شکل مشارکت بنده توی ذهنم نیست که کنفرانس علمی با این ابعاد در این زمان کوتاه آنقدر داوطلب و مشارکت کننده داشته باشد. این نیست جز لطف خاص خدا و باز تاکید میکنم اخلاصی که در این کار بود. و دوستان عزیزی که داوطلبانه شب و روز نداشتند و این کار را جلو بردند.  واعظی: نکته بعدی اینکه واقعاً یکی از افتخارات و دست آور های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در این چهل و اندی سال رشت علمی کشور است. این در واقع قابل کتمان نیست که ایران امروز در ابعاد مختلف علی الرغم همه سنگ اندازی ها و علی الرغم همه تحریم ها و تحمیل ها و مانع تراشی ها خیلی رشد کرد به حمد الله. به ویژه در قشر بانوان یعنی اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. الان در بعضی از رشته های دانشگاهی شاید تعداد مشتغلین به تحصیل در سطوح بالای آموزشی شاید تعداد خانم ها بیشتر از آقایان باشد. این رشد علمی یکی از ارکان اصلی این رشد علمی تاکیدات وحمایت های مقام معظم رهبری بوده که الان در دانش هسته ای سلول های بنیادی شاخه های مختلف دانش نانو شرکت های دانش بنیان و اساساً شکل گیری منطق استارت آپی و اینکه دانش در خدمت اشتغال و رونق اقتصاد قرار بگیرد اینها تاکیدات خاص رهبر انقلاب بوده. تاسیس معاونت علمی ریاست جمهوری چیزی بود که دائماً رهبر انقلاب مطالبه میکردند و الان دارد به ثمر میرسد.  واعظی: نکته بعدی اینکه اگر در ایران اسلامی به امنیت پایدار بیاندیشیم، این وضعیت اوکراین هم باعث شده اذهان بیشتر متوجه امنیت پایدار کشور شود. امنیت پایدار کشور به دلایل مختلف از جمله انسجام ملی، مردمی بودن نظام سیاسی و کاهش فاصله بین ملت و دولت، یکی اقتدار نظامی و امنیتی، یکی تقویت بنیه اقتصادی، بسیاری از این مولفه های امنیت پایدار گره خورده با علم و رشد علمی. رشد علمی بومی میتواند اقتدار آفرین باشد. اقتدار نظامی اقتدار امنیتی اقتدار بنیه اقتصادی. فرمود العلم سلطان. علم اقتدار آفرین است.  واعظی: نکته بعدی اظهار امیدواری جهت رشد و شکوه فایی بیشتر فعالیت های انجمن اسلامی هست. امیدوارم دوستان سبد فعالیت هاشان را متنوع تر کنند. همین گام بلندی که دوستان در زمینه فعالیت علمی برداشتند امیدوارم در زمینهه فعالیت های دیگر نیز بردارند. انجمن اسلامی یک کانونی بشود باعث رشد و شکوه فایی همه جانبه عزیزانی شود که به نوعی با انجمن مرتبط اند حالا یا عضو انجمن هستند یا از فعالیت های آن بهره میبرند.  واعظی: وظیفه ام هست به عنوان یک طلبه که از تک تک عزیزانی که در این امر خداپسندانه من واقعاً میگم دوستانی که تلاش کردند در این کنفرانس حقیقتاً گام های خداپسندانه برداشتند. چون رشد علمی ما، شکوفایی علمی ما، اقتدار جامعه اسلامی این از اولویت هاست و تک تک عزیزانی که سهیم هستند در کار جهاد علمی دارند به اقتدار جامعه اسلامی کمک میکنند. خدا را شکر میکنیم که قلوب را به هم نزدیک کرده، برادری حاکمه، هر جا توحید کلمه باشد، هر جا وحدت باشد توحید باشد خداوند فیض و عنایتش شامل میشود هر جا تشدد باشد بد دلی باشد قلوب پراکنده باشد رحمت خدا هم رخت برمیبنده. الان خدا شاهده من مشاهده میکنم که چه برادری و چه اخلاصی و چه خداوند توحید کلمه ای داده به دوستان و انجمن و من واقعاً یک رشد بزرگی را میبینم پارسال را با الان مقایسه میکنم خداوند متعال را شاکر هستم که قلوب را به هم نزدیک کرده و روح توحید را دمیده شده و این رحمت باعث شده که رحمت الهی شامل شود و امیدواریم که این عنایت و رحمت الهی گسترده باشد و ان شاء الله مستدام باشد.  حسین قنبری نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و رئیس همایش و رئیس دانشکده فناوری نوین علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، الان یک ماه و نیم تا دو ماه است در واقع خیلی نمی گذرد که کنفرانس را شروع کردیم. این جوانان که داریم خیلی شایسته اند، یعنی بچه های پرتوان، توانمند، متعهد و کاردربیار. یعنی ما چیزی نبوده که از بچه ها بخواهیم در واقع به قول معروف سه سوته آماده نکنند. آقای عطایی، آقای بیات، آقای بعیدی نژاد، آقای قراویری، آقای تاجدینی، آقای یزدان مدنی. باید قدردان این جوانان باشیم. کار وقتی بزرگ میشود و حوزه های مختلفی را دارا میشود خیلی سخت میشود. الحمدالله کار خیلی خوب در آمد و تبریک میگویم به دوستان اتحادیه و دوستانی که با مشارکتشان حمایت کردند.  سید یزدان مدنی عضو شورای سیاست گذاری همایش و عضو ادوار اتحادیه گفت، این میتواند پلتفرم خوبی باشد برای ارتباط این افرادی که در کنفرانس ها شرکت میکنند با داخل ایران. تیم های بعدی که میخواهند این کنفرانس را اجرا بکنند بنظرم باید از آن ارتباط نماینده دفتر اتحادیه در تهران و مثلث معاونت علمی ریاست جمهوری و خود اتحادیه باید استفاده شود. چون ما داریم نیروها را در این کنفرانس جمع میکنیم اما تهش باید بیشتر از مقاله و ژورنال و شبکه سازی باشد. باید بتوانیم به ایران ارتباط باشد. در انگلستان graduate program هستش که در رشته های مهندسی یا داروسازی و غیره. دانشجوی پس از اتمام تحصیل از طریق این برنامه ها شاغل میشود و ورود میکند به صنعت و با تیم های مدیریتی آن شرکت آشنا میشود. همین ایده را میتوانیم برای ایران استفاده کنیم. و graduate program برای ایران داشته باشیم توسط این کنفرانس که پلتفرمش ایجاد شده و افراد را شناسایی کردیم. بنظرم برای برنامه ریزی کنفرانس های بعدی این نکته را باید بیشتر صحبت شود.  عطایی نسبت به استراتژی اقتصاد دورانی در حوزه مهندسی و تولید مقاله و ارائه دادند و اعلام کردند که طبق مصوبات اتحاد ملل و پارلمان اروپا بسیاری از کشور ها از این سیستم خواهند کرد و برای کشوری مثل ایران که اکنون با مشکلات تحریم مواجهه است میتواند راه حل بسیاری از مشکلاتی باشد و نیاز است سیاست گذاری حداقل 10 تا 20 ساله ای روی این زمینه اندیشیده شود و زیر ساخت های لازم برای اجرای همچین سیستمی فراهم کرد و سپس از طریق طرح همکاری و آیین نامه مشارکت و همکاری در طرح و مشوق هایی شرکت ها را به همکاری در این طرح تشویق کرد و به سمت ساختار های مستقل حرکت کنیم.  عطایی: مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا و آقای سید عطاالله نقوی مسئول علمی مجمع منطقه بریتانیا در حال انجام یک پروژه علمی نسبت به بحث بازگشت نخبگان به کشور است و پرسش نامه ای تهیه کردند که ان شاء الله توسط دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور تکمیل شود و سپس از نظر علمی داده های آن بررسی خواهد شد و گزارش علمی نسبت به این موضوع دست پیدا خواهیم کرد.  مصطفی تاجدینی مسئول صنفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: تشکر از آقای عطایی و بیات و بعیدی نژاد و قراویری. من از نزدیک شاهد بودم که آقای عطایی و بیات این 3 هفته اخیر شاید یک شب خواب راحت نداشتند و واقعاً تشکر میکنم جهت زحماتی که برای این همایش کشیدند و همان طور که دوستان گفتند این همایش نقطه عطف اتحادیه بود. نسبت به مشکلات صنفی دانشجویان، چند هفته اولی بود که دوره را که تحویل گرفتیم بنابر درخواست که خیلی از انجمن ها در شهرهای مختلف داشتند، مشکلاتی داشتند مشکلات دانشجویی، مشکلات کنسولی بود، مشکلاتی بود که با بعضی از وزارت خانه ها داشتند، از ایشان درخواست کردیم که مشکلات را به صورت کتبی به ما اعلام کنند، که بتوانیم مشکلات را منعکس کنیم. بعد از انتقال این مشکلات ما با هماهنگی هایی که با آقای سجادی مسئول امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، داشتیم و هماهنگی هایی که ایشان انجام دادند نماینده های مختلف وزارت علوم و وزارت بهداشت و نظام وظیفه جلسه ای ترتیب دادند که با اعضای شورای مرکزی اتحادیه در آن شرکت کردیم و مشکلات را منتقل کردیم. قول همکاری را به ما دادند یکسری از مشکلات حل شد و یکسری از مشکلات همچنان حل نشده. بحث بعدی مشکلات مشمولین بود که از طریق حاج آقای قمی و سردار زاده کمند نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کردیم و حالا خدا را شکر مساعدت کردند و این طرح ویژه مشمولین را تمدید کردند. نسبت به مشکلات فنی و سامانه نیز در حال پیگیری هستیم که یکسری امکانات به آن اضافه کنیم. مشکلات کنسولی دانشجویان در انگلستان را پیگیری کردیم و خیلی از مشکلات حل شده است.  محمود قراویری مسئول علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، عضو شورای سیاستگذاری همایش، عضو کمیته علمی و کمیته اجرایی همایش گفت پس از بررسی فرم های ارزشیابی داوران پنل ها اسامی برندگان همایش به شرح ذیل میباشد: برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم پزشکی محمد مهماندوست، اعظم محمودی، صفین حسین و امیر نبی نژاد، برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه مهندسی محمدرضا علیزاده بهجانی و محمدرضا آقایی، برندگاه جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم پایه سید عطا الله نقوی و فاطمه حاتمی نیا، برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم انسانی و هنر، علیه حنیفنژاد و مهدیه نوری. برندگاه جایزه بهترین پوستر در حوزه علوم پزشکی زکیه سادات حسینی، در حوزه مهندسی وحید باقری در حوزه علوم پایه فاطمه مدنی و در حوزه علوم انسانی و هنر آزاده محمدیان. همچنین رضا قدیری راد به عنوان جایزه فعال ترین شرکت کننده همایش را کسب کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور دانشجویان ایرانی در اروپا حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی در همایش

واعظی: حقاً جا دارد بنده تشکر کنم از تک تک عزیزانی که زحمت کشیده اند. به واقع خدا را باید سپاس بگذاریم. بنده خیلی ممنون الطاف حضرت حق هستم. دوستانی که در انجمن های مختلف هستند میدانند که بنده از همان ماه های اولی که تصدی کردم یکی از حرف هایی که دائماً میزدم چه به دوستان شورای مرکزی اتحادیه و چه به دبیران تابعه اتحادیه و اگر با انجمن خاصی جلسه داشتم این جمله همش تکرار میکردم که سبد فعالیت هایتان را باید متنوع کنید. انجمن باید متنوع کار کند فعالیت فرهنگی داشته باشد فعالیت ورزشی داشته باشد فعالیت علمی داشته باشد. در سفری که چند ماه پیش آمدم انگلیس و آنجا توفیقی بود که بعضی از اعضای شورای مرکزی اتحادیه را دیدم من جمله چندین جلسه با جناب آقای عطایی داشتیم. هم آنجا صحبت کردند که یک کنفرانس علمی پایه گذاری شود. منتها حقاً نه من نه آقای عطایی به هیچ وجه تصور نمی کردیم به این شکل به این خوبی و آبرومندی کار در بیاید. و این نیست مگر لطف خداوند متعال و اخلاصی که عزیزان دست اندرکار داشتند. در شورای مرکزی اتحادیه بنده شاهد هستم که واقعاً دوستان خود جناب آقای عطایی، آقای بیات، آقای بعیدی نژاد، آقای قراویری، آقای تاجدینی، دوستانی که مسئولیت های مختلف شورای مرکزی اتحادیه را دارند چقدر زحمت کشیدند. خوب میدانید که این دوستان مشغول درس و بحث و کارهایشان هستند و به شکل داوطلبانه و بسیجی وار و جهادی کار کردند.

تشکر خاص میکنم از اساتیدی که داور پنل ها بودند و در پنل ها شرکت کردند به ویژه از جناب دکتر قنبری، جناب دکتر یزدان مدنی، دکتر حداد، تشکر خاص میکنم که اگر این همایش یک اتقان علمی و فرمت خوبی داشت حاصل تجارب این عزیزان بود که به دوستان جوان مان منتقل شد. میخواهم عرض بکنم که این همایش یک ترکیب زیبایی شد از دوستان جوان فعال در انجمن و دوستان قدیمی تر که من اتفاقاً پنجشنبه که با آقای عطایی و آقای بیات صحبت میکردم گفتم که همیشه میگفتم که خیلی خوب است که از تجارب دوستان قدیمی انجمن استفاده کنیم شاید بهترین مجرای استفاده از تجارب دوستان گذشته انجمن همین مسئله همایش علمی باشد. خیلی نگران بودیم چون اولین بروز و ظهور این کنفرانس علمی هست خوب بشود. آقای عطایی و بیات یادشان هست که در جلسه میگفتیم که به قول احاطه رشته ارتباطات میگن the first glance is the last glance این خیلی مهم است که آن جلوه اول چه جور جلوه ای باشد. اگر جلوه بدی باشد کار خراب میشود و اگر جلوه خوبی باشد بر عکس. چون ممکنه پیست خراب شود و دیگر نشود اسکی کرد. ولی به لطف پروردگار و همت دوستان جوان ما و اخلاص و بزرگواری که اساتید محترم و در واقع فرزند پروری کردند و این دوستان جوان مان را زیر بال تجربه خودشان و زیر بار علمیت خودشان گرفتند کمک کردند و صادقانه کار کردند و این همایش و کنفرانس آبرومند این نتیجه این همکاری زیبا میان نسل جوان و نسل میان سال علمی ما بود و امیدوارم که این همایش نقطه آغاز باشد یعنی ما هر ساله ان شاء الله و الرحمان این کنفرانس علمی را داشته باشیم و با اتقان و وسعت بیشتر و این بسیار مایه خوشبختی است که فراتر از اروپا فراتر از بچه ها خود انجمن این مشارکت گسترده بود و این بسیار جای تقدیر دارد. دکتر قنبری و دکتر حداد و دوستان با سابقه تر تصدیق میکنند که این حجم مشارکت در این زمان کوتاه یعنی وقتی اعلام شد فاصله با روزی که برگزار شد زمان طولانی نبود به این شکل مشارکت بنده توی ذهنم نیست که کنفرانس علمی با این ابعاد در این زمان کوتاه آنقدر داوطلب و مشارکت کننده داشته باشد. این نیست جز لطف خاص خدا و باز تاکید میکنم اخلاصی که در این کار بود. و دوستان عزیزی که داوطلبانه شب و روز نداشتند و این کار را جلو بردند.

واعظی: نکته بعدی اینکه واقعاً یکی از افتخارات و دست آور های جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در این چهل و اندی سال رشت علمی کشور است. این در واقع قابل کتمان نیست که ایران امروز در ابعاد مختلف علی الرغم همه سنگ اندازی ها و علی الرغم همه تحریم ها و تحمیل ها و مانع تراشی ها خیلی رشد کرد به حمد الله. به ویژه در قشر بانوان یعنی اصلاً قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. الان در بعضی از رشته های دانشگاهی شاید تعداد مشتغلین به تحصیل در سطوح بالای آموزشی شاید تعداد خانم ها بیشتر از آقایان باشد. این رشد علمی یکی از ارکان اصلی این رشد علمی تاکیدات وحمایت های مقام معظم رهبری بوده که الان در دانش هسته ای سلول های بنیادی شاخه های مختلف دانش نانو شرکت های دانش بنیان و اساساً شکل گیری منطق استارت آپی و اینکه دانش در خدمت اشتغال و رونق اقتصاد قرار بگیرد اینها تاکیدات خاص رهبر انقلاب بوده. تاسیس معاونت علمی ریاست جمهوری چیزی بود که دائماً رهبر انقلاب مطالبه میکردند و الان دارد به ثمر میرسد.

واعظی: نکته بعدی اینکه اگر در ایران اسلامی به امنیت پایدار بیاندیشیم، این وضعیت اوکراین هم باعث شده اذهان بیشتر متوجه امنیت پایدار کشور شود. امنیت پایدار کشور به دلایل مختلف از جمله انسجام ملی، مردمی بودن نظام سیاسی و کاهش فاصله بین ملت و دولت، یکی اقتدار نظامی و امنیتی، یکی تقویت بنیه اقتصادی، بسیاری از این مولفه های امنیت پایدار گره خورده با علم و رشد علمی. رشد علمی بومی میتواند اقتدار آفرین باشد. اقتدار نظامی اقتدار امنیتی اقتدار بنیه اقتصادی. فرمود العلم سلطان. علم اقتدار آفرین است.

واعظی: نکته بعدی اظهار امیدواری جهت رشد و شکوه فایی بیشتر فعالیت های انجمن اسلامی هست. امیدوارم دوستان سبد فعالیت هاشان را متنوع تر کنند. همین گام بلندی که دوستان در زمینه فعالیت علمی برداشتند امیدوارم در زمینهه فعالیت های دیگر نیز بردارند. انجمن اسلامی یک کانونی بشود باعث رشد و شکوه فایی همه جانبه عزیزانی شود که به نوعی با انجمن مرتبط اند حالا یا عضو انجمن هستند یا از فعالیت های آن بهره میبرند.

واعظی: وظیفه ام هست به عنوان یک طلبه که از تک تک عزیزانی که در این امر خداپسندانه من واقعاً میگم دوستانی که تلاش کردند در این کنفرانس حقیقتاً گام های خداپسندانه برداشتند. چون رشد علمی ما، شکوفایی علمی ما، اقتدار جامعه اسلامی این از اولویت هاست و تک تک عزیزانی که سهیم هستند در کار جهاد علمی دارند به اقتدار جامعه اسلامی کمک میکنند. خدا را شکر میکنیم که قلوب را به هم نزدیک کرده، برادری حاکمه، هر جا توحید کلمه باشد، هر جا وحدت باشد توحید باشد خداوند فیض و عنایتش شامل میشود هر جا تشدد باشد بد دلی باشد قلوب پراکنده باشد رحمت خدا هم رخت برمیبنده. الان خدا شاهده من مشاهده میکنم که چه برادری و چه اخلاصی و چه خداوند توحید کلمه ای داده به دوستان و انجمن و من واقعاً یک رشد بزرگی را میبینم پارسال را با الان مقایسه میکنم خداوند متعال را شاکر هستم که قلوب را به هم نزدیک کرده و روح توحید را دمیده شده و این رحمت باعث شده که رحمت الهی شامل شود و امیدواریم که این عنایت و رحمت الهی گسترده باشد و ان شاء الله مستدام باشد.

حسین قنبری نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان اروپا و رئیس همایش و رئیس دانشکده فناوری نوین علوم پزشکی تهران و عضو ادوار اتحادیه و عضو شورای سیاست گذاری همایش، الان یک ماه و نیم تا دو ماه است در واقع خیلی نمی گذرد که کنفرانس را شروع کردیم. این جوانان که داریم خیلی شایسته اند، یعنی بچه های پرتوان، توانمند، متعهد و کاردربیار. یعنی ما چیزی نبوده که از بچه ها بخواهیم در واقع به قول معروف سه سوته آماده نکنند. آقای عطایی، آقای بیات، آقای بعیدی نژاد، آقای قراویری، آقای تاجدینی، آقای یزدان مدنی. باید قدردان این جوانان باشیم. کار وقتی بزرگ میشود و حوزه های مختلفی را دارا میشود خیلی سخت میشود. الحمدالله کار خیلی خوب در آمد و تبریک میگویم به دوستان اتحادیه و دوستانی که با مشارکتشان حمایت کردند.

سید یزدان مدنی عضو شورای سیاست گذاری همایش و عضو ادوار اتحادیه گفت، این میتواند پلتفرم خوبی باشد برای ارتباط این افرادی که در کنفرانس ها شرکت میکنند با داخل ایران. تیم های بعدی که میخواهند این کنفرانس را اجرا بکنند بنظرم باید از آن ارتباط نماینده دفتر اتحادیه در تهران و مثلث معاونت علمی ریاست جمهوری و خود اتحادیه باید استفاده شود. چون ما داریم نیروها را در این کنفرانس جمع میکنیم اما تهش باید بیشتر از مقاله و ژورنال و شبکه سازی باشد. باید بتوانیم به ایران ارتباط باشد. در انگلستان graduate program هستش که در رشته های مهندسی یا داروسازی و غیره. دانشجوی پس از اتمام تحصیل از طریق این برنامه ها شاغل میشود و ورود میکند به صنعت و با تیم های مدیریتی آن شرکت آشنا میشود. همین ایده را میتوانیم برای ایران استفاده کنیم. و graduate program برای ایران داشته باشیم توسط این کنفرانس که پلتفرمش ایجاد شده و افراد را شناسایی کردیم. بنظرم برای برنامه ریزی کنفرانس های بعدی این نکته را باید بیشتر صحبت شود.

عطایی نسبت به استراتژی اقتصاد دورانی در حوزه مهندسی و تولید مقاله و ارائه دادند و اعلام کردند که طبق مصوبات اتحاد ملل و پارلمان اروپا بسیاری از کشور ها از این سیستم خواهند کرد و برای کشوری مثل ایران که اکنون با مشکلات تحریم مواجهه است میتواند راه حل بسیاری از مشکلاتی باشد و نیاز است سیاست گذاری حداقل 10 تا 20 ساله ای روی این زمینه اندیشیده شود و زیر ساخت های لازم برای اجرای همچین سیستمی فراهم کرد و سپس از طریق طرح همکاری و آیین نامه مشارکت و همکاری در طرح و مشوق هایی شرکت ها را به همکاری در این طرح تشویق کرد و به سمت ساختار های مستقل حرکت کنیم.

عطایی: مجمع انجمن های اسلامی دانشجویان منطقه بریتانیا و آقای سید عطاالله نقوی مسئول علمی مجمع منطقه بریتانیا در حال انجام یک پروژه علمی نسبت به بحث بازگشت نخبگان به کشور است و پرسش نامه ای تهیه کردند که ان شاء الله توسط دانشجویان و اساتید ایرانی خارج از کشور تکمیل شود و سپس از نظر علمی داده های آن بررسی خواهد شد و گزارش علمی نسبت به این موضوع دست پیدا خواهیم کرد.

مصطفی تاجدینی مسئول صنفی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا گفت: تشکر از آقای عطایی و بیات و بعیدی نژاد و قراویری. من از نزدیک شاهد بودم که آقای عطایی و بیات این 3 هفته اخیر شاید یک شب خواب راحت نداشتند و واقعاً تشکر میکنم جهت زحماتی که برای این همایش کشیدند و همان طور که دوستان گفتند این همایش نقطه عطف اتحادیه بود. نسبت به مشکلات صنفی دانشجویان، چند هفته اولی بود که دوره را که تحویل گرفتیم بنابر درخواست که خیلی از انجمن ها در شهرهای مختلف داشتند، مشکلاتی داشتند مشکلات دانشجویی، مشکلات کنسولی بود، مشکلاتی بود که با بعضی از وزارت خانه ها داشتند، از ایشان درخواست کردیم که مشکلات را به صورت کتبی به ما اعلام کنند، که بتوانیم مشکلات را منعکس کنیم. بعد از انتقال این مشکلات ما با هماهنگی هایی که با آقای سجادی مسئول امور کنسولی ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه، داشتیم و هماهنگی هایی که ایشان انجام دادند نماینده های مختلف وزارت علوم و وزارت بهداشت و نظام وظیفه جلسه ای ترتیب دادند که با اعضای شورای مرکزی اتحادیه در آن شرکت کردیم و مشکلات را منتقل کردیم. قول همکاری را به ما دادند یکسری از مشکلات حل شد و یکسری از مشکلات همچنان حل نشده. بحث بعدی مشکلات مشمولین بود که از طریق حاج آقای قمی و سردار زاده کمند نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح پیگیری کردیم و حالا خدا را شکر مساعدت کردند و این طرح ویژه مشمولین را تمدید کردند. نسبت به مشکلات فنی و سامانه نیز در حال پیگیری هستیم که یکسری امکانات به آن اضافه کنیم. مشکلات کنسولی دانشجویان در انگلستان را پیگیری کردیم و خیلی از مشکلات حل شده است.

محمود قراویری مسئول علمی اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان در اروپا، عضو شورای سیاستگذاری همایش، عضو کمیته علمی و کمیته اجرایی همایش گفت پس از بررسی فرم های ارزشیابی داوران پنل ها اسامی برندگان همایش به شرح ذیل میباشد: برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم پزشکی محمد مهماندوست، اعظم محمودی، صفین حسین و امیر نبی نژاد، برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه مهندسی محمدرضا علیزاده بهجانی و محمدرضا آقایی، برندگاه جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم پایه سید عطا الله نقوی و فاطمه حاتمی نیا، برندگان جایزه بهترین ارائه در حوزه علوم انسانی و هنر، علیه حنیفنژاد و مهدیه نوری. برندگاه جایزه بهترین پوستر در حوزه علوم پزشکی زکیه سادات حسینی، در حوزه مهندسی وحید باقری در حوزه علوم پایه فاطمه مدنی و در حوزه علوم انسانی و هنر آزاده محمدیان. همچنین رضا قدیری راد به عنوان جایزه فعال ترین شرکت کننده همایش را کسب کرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هشدار هواشناسی درباره سامانه بارشی جدید
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
رقابت ۱۲ هزار داوطلب در پنجاه و یکمین دوره آزمون دستیاری پزشکی
شروط معافیت از مالیات بر عایدی سرمایه در انتقال املاک تعیین شد
امکان تحصیل دختران متأهل در مدارس روزانه
ورود یک واکسن خوراکی به برنامه واکسیناسیون کودکان
روایت جالب وزیر راه پاکستان از استقبال مردم از رئیسی
بارش‌ ها ادامه دارد/ کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
بازیکنان اسمی پرسپولیس علیه تصمیم اوسمار
کنایه سنگین یک استقلالی به پرسپولیس
واکنش‌ها به گفته‌های تازه اشکان خطیبی
گلایه بازیگر نقش سلمان از مردم +فیلم
مرگ شهروند آمریکایی پس از دستگیری توسط پلیس
واکنش رسانه‌های بیگانه به اعتراض دانشجویان آمریکایی +فیلم
حضور رئیس مخالفان کابینه نتانیاهو در تظاهرات شهرک‌نشینان
ادعای گاردین درباره طرح اعزام نیروهای انگلیس به غزه
جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان
بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
لیونی خطاب به نتانیاهو: اسرائیل در ورطه «سقوط آزاد» است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top